Diagnostika vozidel – kódování tažného

Kódování tažného na diagnostice

Kódování tažného

Některé automobily je potřeba po instalaci elektropřípojky softwarově přizpůsobit pro správnou funkčnost s tažným zařízením. Tomuto úkonu se říká kódování na diagnostice.

Kódování je klíčové k tomu, aby všechny funkce tažného zařízení, jako jsou osvětlení, blinkry nebo kontrolní systémy, pracovaly správně v souladu s elektronikou vozidla.

Někdy vozidlo bez kódování vůbec nefunguje (přívěs nesvítí, vozidlo po instalaci tažného hlásí chybu…). Jindy kódování pomáhá zpřístupnit komfortní funkce, jako je např. stabilizace přívěsu nebo odpojení parkovacích senzorů.

Nová vozidla (např. Audi, BMW, VW), i auta vybavená nadstandardními funkcemi již kódování bezprostředně vyžadují.

Bezpečnost

Kódování umožňuje vozidlu správně komunikovat s tažným zařízením, čímž zajišťuje správnou funkci všech souvisejících systémů. Například osvětlení, brzdová světla a blinkry připojeného přívěsu musí být korektně synchronizovány s elektronikou vozidla.

Přizpůsobení vozidla

Každé vozidlo má specifické požadavky na elektroniku a chování tažného zařízení. Kódování umožňuje přizpůsobit nastavení pro konkrétní typ tažného zařízení a vozidlo, což zaručuje optimální výkon.

Prevence poruch

Nesprávně nakonfigurované tažné zařízení může vést k problémům, jako jsou nefunkční světla, nebo chybové kódy na palubní desce. Diagnostika a kódování tyto problémy minimalizují a zajišťují bezproblémový provoz.

Jak kódování na diagnostice probíhá

Kódování se provádí prostřednictvím diagnostického zařízení, které je připojeno k vozidlu. Tento proces zahrnuje následující kroky:

  • Připojení diagnostiky – Připojím diagnostické zařízení k vozidlu, abych získal přístup k jeho elektronickým systémům.
  • Nastavení parametrů – Na základě typu tažného zařízení provedu potřebné změny v systému vozidla. To zahrnuje nastavení osvětlení, signalizace a kontrolních funkcí.
  • Testování a kontrola – Po kódování otestuji, že tažné zařízení a všechny související systémy správně fungují.
  • Uložení nastavení – Jakmile je kódování úspěšně dokončeno, diagnostický systém uloží nová nastavení, aby byla aplikována při každém použití vozidla.

Časté otázky ke kódování tažného

Co se v autě kóduje?

Kódují se řídicí jednotky. V podstatě jde o nastavování přepínačů, které oznamují jednotce, že je auto vybaveno elektropřípojkou pro tažné zařízení.

Jak dlouho kódování trvá?

Pokud kódování zvládnu u sebe v dílně, trvá to 30 – 60 minut. Na některé typy vozidel (např. Peugeot, Renault, Citroen, Marcedes)  ale nemám vybavení. V takovém případě kódování nechávám provést u dodavatele v Praze-Radotíně. Čas potřebný pro kódování se tak prodlužuje o cestu tam a zpět.

Je možné si nechat automobil nakódovat dopředu?

Ne. Kódování ovlivňuje různé funkce vozidla, jako je např. osvětlení. Bez správně fungujících světel může být nebezpečné vyrazit do silničního provozu.

Provádíte kódování při montáži tažného automaticky, nebo je službu potřeba zvlášť objednat?

Při montáži tažného zařízení s elektropřípojkou provádím kódování automaticky, pokud ho vozidlo nebo elektropřípojka vyžaduje. Kóduji pouze elektropřípojky, které jsem sám namontoval (tj. nelze přijet jen na samostatné kódování.)

 

Cena kódování tažného zařízení

Produkt/služba Doba montáže Cena
Škoda, VW, Audi, Seat, Ford, Peugeot, atd.* 30-60 minut 1 500 Kč
BMW 60 minut 2 599 Kč

* zde je seznam vozidel, které je možné kódovat: AutoCode Mini Vehicle Application List